adidas liderem rynku dzięki UEFA EURO 2012™
Na konferencji prasowej w Warszawie, Herbert Hainer CEO adidas Group ogłosił plany
adidas dotyczące przejęcia pozycji lidera na polskim rynku. Dzięki turniejowi UEFA EURO
2012™ marka zamierza zostać liderem kategorii football już w przyszłym roku. Na Ukrainie,
gdzie adidas ma silną pierwszą pozycję, planuje zwiększać przewagę nad konkurentami.
“Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2012™, wykorzystamy to wydarzenie do osiągnięcia
pozycji lidera na polskim rynku do 2015 roku i dominacji w kategorii football już w 2012.”
– mówi Herbert Hainer, CEO adidas Group. „Polska i Ukraina po raz pierwszy w historii
zostaną gospodarzami tak ważnego turnieju jak UEFA EURO™. Wszyscy jesteśmy
podekscytowani tym wydarzeniem i zamierzamy wykorzystać UEFA EURO 2012™ w
naszych globalnych działaniach, jako platformę do prezentacji marki i nowych innowacyjnych
produktów.”
Jako Oficjalny Sponsor, Dostawca Sprzętu i Licencjobiorca UEFA EURO 2012™ adidas
przygotował i dostarczy oficjalną piłkę meczową turnieju, której premiera odbędzie sie na
początku grudnia br. oraz wyposaży w odpowiednie stroje i sprzęt oficjeli, sędziów oraz
wolontariuszy. Ekwipunek otrzymają również różne programy dla młodzieży takie jak np. Ball
Kids czy Player Escort. Pierwsze produkty przygotowane z myślą o UEFA EURO 2012™ są
już dostępne w sklepach.
Najważniejszym elementem drogi do sukcesu na polskim rynku będzie wykorzystanie
siły i potencjału, jaki niesie turniej UEFA EURO 2012™ oraz współpraca z największymi
gwiazdami i federacjami piłkarskimi w Polsce i na świecie. Rozwój sieci sprzedaży to kolejny
element. Ponadto marka adidas będzie realizować w nadchodzących miesiącach szereg
silnych kampanii reklamowych. Niebawem na rynku pojawią się nowe przełomowe pod
względem technologicznym produkty, takie jak oficjalna piłka meczowa UEFA EURO 2012™
Aktualnie adidas Group (marki adidas oraz Reebok) to lider na polskim rynku sportowym,
dzięki silnym markom, innowacyjnym produktom i dobrze rozwiniętej sieci sprzedaży. W
jej ramach adidas Group posiada 58 salonów jednomarkowych (marka adidas lub Reebok),
15 sklepów dwumarkowych (adidas i Reebok) oraz współpracuje z ponad 800 sklepami
wielomarkowymi.
adidas i piłka nożna
Jako piłkarska marka numer jeden na świecie, adidas jest Oficjalnym Sponsorem i dostawcą
piłek meczowych na wszystkie najważniejsze turnieje FIFA i UEFA w tym FIFA World Cup™,
UEFA EURO™ oraz UEFA Champions League. Ponadto adidas jest partnerem wielu
federacji piłkarskich na całym świecie, wśród nich znajdują się aktualni Mistrzowie Świata i
Europy Hiszpanie, oraz drużyny: Ukrainy, Rosji, Argentyny, Niemiec, Danii, Grecji, Japonii i
Marka współpracuje także z najlepszymi klubami piłkarskimi jako partner techniczny, w
Polsce są to: Legia Warszawa, Wisła Kraków, Lechia Gdańsk, a w Europie: Chelsea FC, FC
Bayern Munich, Liverpool FC, Real Madrid, Olympique Maseille oraz AC Milan.
Do grona międzynarodowych gwiazd piłkarskich promujących produkty marki adidas należą:
Ireneusz Jeleń, Rafał Murawski, Patryk Małecki, Lukas Podolski, David Beckham, Diego
Forlán, Kaká, Lionel Messi, Arjen Robben, Bastian Schweinsteiger czy David Villa.
O adidas Group
adidas Group jest jednym z globalnych liderów w branży sprzętu sportowego. Oferuje szeroki
asortyment produktów takich marek jak adidas, Reebok, TaylorMade, Rockport i Reebok-
CCM Hockey. Siedziba firmy znajduje się w Herzogenaurach w Niemczech.
Grupa zatrudnia
na świecie ponad 44 000 pracowników i w 2010 roku wygenerowała sprzedaż na poziomie
12 mld euro.